Gå videre til hovedindholdet

Lidt for meget og helt vidunderligt

Jeg har skrevet mindst 5 indlæg i mit hoved, den seneste uge. De er aldrig nået på bloggen, for hænderne har haft for travlt, med lækkert garn og projekter :-)

Uhh, hvor jeg fik snoldet hos Rasmilla sidste lørdag! Det var som at have fødselsdag to gange i år. Først lykken ved et gavekort til Rasmilla og alle drømmene om, hvad der skulle købes og hvilke projekter man skulle kaste sig over. Og så nogle uger efter, at stå der rigtigt og lade lysten og idéerne og iveren finde alt det lækre frem og få det hele med hjem i en pose :-)

Jeg fik mig lidt lækkert Arwetta:
Og jeg gik straks igang samme eftermiddag, med et par dugfriske pulsvarmere /halvvanter, til de kolde vinde, der er på vej:
Eget design (regnearket kan bruges til mange gode ting, udover de evindelige tidsplaner, jeg normalt udarbejder i ugedagenes lyse timer..)
Ud over designet til disse, lavede jeg to mere dagen efter..

Foto følger af de færdige halv-vanter. For færdige blev de efter to dage :-)

Og så fik jeg mig også noget Peruvian, til Veeras vidunderlige Flowing Lines:

Den har jeg længe ville strikke og jeg tror det er et halvt år siden jeg købte opskriften. Trøjen startede jeg på i går aftes - og den er ikke helt nem. Nye teknikker læres og jeg nyder kompleksiteten og udfordringerne. Har allerede trevlet op og startet for en gang, da jeg lavede en fejl (jeg havde øvet mig på en strikkeprøve..). Sådan en lækker trøje kan ikke leve med en fejl..

Nå - jeg fik mig også lidt lækkert Yndlingsgarn; til et sjal, tænker jeg (det er jo ved at være et stykke tid siden, at jeg har haft et sjal på pindene..):


Og også lidt pang, og noget fra Uldstedet, på et andet gavekort...

..der var vist også noget med nogle pinde og sådan.. Det var ganske overvældende, men ikke for overvældende :-) Overhovedet ikke :-)

Det har faktisk været umådeligt inspirerende.. og selv om det virker helt forpustet og for meget - så føles det helt vidunderligt.


Kommentarer

  1. Sikke nogle helt igennem fantastiske farver du har fået med hjem, er vild med coral og grå!! Sikke en dejlig dag du har haft, er spændt på at følge med i alle projekterne :-)

    SvarSlet
  2. Rene lækkerier og den der Flowing Lines ser SKØN ud - god strikke fornøjelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak :-) Tror jeg er på rette spor nu!

      Slet
  3. Det er et skønt indlæg at læse.. Savlet rammer næsten tasterne ved at kigge på de lækre garner...
    Sikke en fest du har haft med indkøbene. Og hvilke skønne ting du vil strikke..

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Jeg ordnede det straks efter jeg læste din kommentar hvor du nævnte det :-)

      Slet
  5. Der er ikke noget som sådan en forkælelesesdag. Næsten som et barn i en slikbutik! Du har virkelig købt nogle lækre ting og de der pulsvarmere ser rigtig, rigtig spændende ud.

    SvarSlet
  6. Sikke lækkerier du har fået :o)
    og de pulsvarmere er bare flotte
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Pragtfulde ting du har fået med hjem og skønne ideer til hvad du skal lave af dem. Jeg er især vild med sweateren. Jeg tror alle garnnørder elsker sådan en indkøbsdag og ikke mindst alle de tanker og overvejelser der er knyttet til hvad man skal strikke, hvilke farver, hvilke modeller, for så til sidst at købe garnet. Det er bare ultimativ hygge.

    SvarSlet
  8. Det ser godt ud, Mums, og den med regnearket, ja der nikker jeg hære bifaldende men var også vild med at tegne mønstre på tegnet papir engang.... glæder mig til at se projekterne... er antirobotten væk, jubii..

    SvarSlet
  9. Lækre farver du har handlet. Det føles SÅ dejligt at shoppe løs i garner:-)
    Jeg glæder mig til at se de færdige pulsvarmere, for de ser godt nok fine ud:-) Rikke

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Bagsiden

Efter at have læst Signest indlæg forleden, tænkte jeg over det der med bagsiden af strik.. For jeg har nemlig også fået at vide, at når der strikkes fler-farve-strik, så skal bagsiden være lige så smuk som forsiden. Jeg har fået det fortalt at min norske svigermor, der jo som norsk kvinde har haft pinde, uld og fler-farve-strik mellem fingrene fra barnsben. Mindste-manden  har fået en ny gense fra hans norske sted-farmor (og denne er selvfølgelig også et mesterværk!). Og den har hængt på ham siden han fik den i julen :-) Og også på denne ser jeg jo tydeligt svigermors ord i praksis: Her er ikke tale om hæftede eller snoede tråde på bagsiden! Her er tale om tråde, der lægger sig perfekt i arbejdet :-) Hun er simpelthen en mester :-) Jeg forsøger selv at efterleve 'reglen'. Men jeg er mange år bagud, i forhold til at nå ovenstående standard.. Til gengæld har jeg lagt mærke til, at der i de norske mønstre sjældent er mange masker mellem farveskiftene og det er jo

Poncho Sweater - Gray Designs

Jeg kom i mål med min Poncho Sweater! Og jeg elsker den. Dens lethed, blødhed og rummelighed. Og at det lykkedes, at skabe en poncho, hvor armene kan bevæge sig - og stadig holdes varme.. Den er strikket i én tråd Rasmilla Luksusgarn og én tråd Mohair på pind 5. Begge garner, som det synes, er Mørk Grå. Den er nem at strikke, der er bare mange masker, der skal strikkes :-) Den strikkede model på billederne her er i str. S, og den målet 60 cm midt for (ja,og midt bag også). Man kan løfte sine arme mere end til vandret, før ponchoen løftes forneden :-) Jeg forventer at få skrevet opskriften ren - og hermed også lave en str. M og L - indenfor ikke alt for længe.

Hyldest til hjorten

Fik reddet advents-hyggen med et effektivt butiksbesøg i formiddags. Og på et split-sekund var adventskrans, clementiner og figen-guf på bordet. Kom an jul! For jeg har lister at arbejde med og intet kan slå mig ud. Vi når det! Vi hylder hjorten i år (og elgen!). Og det er sort og hvid og sølv... for nu, altså og kun på adventskransen! For så snart jeg får jule-kasserne ned fra loftet, trænger alle de smukke farver sig på. Og de skal pryde og glimte i mine vinduer, som kugler og prismer og kræmmerhuse. Jeg har fået et særligt forhold til hjorte, siden i sommers. Da fik vi nemlig My til familien. Og hun ligner i langt højere grad en dværghjort end en dværg-pincher! Døm selv: Og hun er naturligvis i hjemmestrik - blød dejlig uld, til en temmelig kuldskær dværghjort. Det passer godt sammen :-) (Hun har den altså kun på udenfor :-) Glædelig dejlig 1. søndag i advent til alle jer i blogland.